תמונת עתיד - "הביצה שהתחפשה"
אחת הדרכים לעבוד עם תלמידים ולעורר מוטיבציה, היא באמצעות בניית תמונת עתיד: היכן/איך ארצה להיות בעוד חודש, בעוד שנה, בעוד חמש שנים? מה יסייע לי להגיע לשם? איך אדע שהצלחתי?
לא תמיד קל לתלמידים לחלום, ולחלקם לא מעט מחשבות מעכבות שלא מאפשרות להם לשים את התקרה גבוה מספיק.
אחד הפתרונות להתמודדות עם האתגר הוא ליצור הזרה – לדבר על דמות אופטימלית שהיא לא אני...
הזמינו את התלמידים ליצור תמונת עתיד אופטימלית לביצה (אפשר ביצה רכה אפשר ביצה קשה) - בקשו מהם ליצור ממנה דמות ולתאר תיאור עשיר אודותיה: איך קוראים לה? איך היא נראית? מה עיסוקה? מה השכלתה? מהם הערכים המובילים אותה? מה מצבה המשפחתי? מהם חלומותיה? מהן המיומנויות שלה? הידע שלה? מה היא עושה בשעות הפנאי? כמה היא מרוויחה? היכן היא קונה בגדים? איזה רכב יש לה? היכן היא מתגוררת? ועוד, בהתאם לגיל ולבשלות התלמידים.
אפשרו שיתוף ובסופו שאלו אותם: מה למדו על עצמם מהתהליך? מה למדו מהדמויות שעיצבו חבריהם? מה יוכלו לקחת לשליש האחרון של השנה? כיצד יוכלו לשפר את תמונת העתיד שלהם?
בתמונות, פעילות דומה שהובלנו בקרב מנהלות וסגניות הפסגות של מחוז תל אביב ותמונת הביצה של תלמידה מהעבר, שמגשימה יום יום את תמונת העתיד שבנתה לעצמה בפעילת זו.
תנסו בכיתה/בצוות - גם מהנה, גם מאפשר לחלום ולכוון גבוה וגם פעילות נהדרת ליום ההורים שאפשר שיתקיים עם הביצה וחלומותיה:)
אגב, במקום ביצה ניתן להכין קולאז' מעיתונים.